Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Przy pomocy tego narzędzia uzyskasz natychmiast darmowy audyt Twojej strony internetowej, który wskaże Ci, co należy poprawić. Spróbuj, to nic nie kosztuje!

Zobacz także naszą ofertę pełnego audytu witryny lub ofertę audytów stron dla instytucji publicznych.

1) Wprowadź adres swojej strony

http://

2) Kliknij w kwadrat obok tekstu

3) Kliknij poniższy przycisk

Z czego składa się analiza strony internetowej?

Poniższy opis analizy jest także widoczny na stronie wyników analizy. Kliknij więc powyższy przycisk i przeczytaj go wraz z komentarzami do wyników analizy Twojej strony.

Strona internetowa zbudowana jest z tzw. znaczników tak samo, jak dom zbudowany jest z cegieł. Znaczników (tak jak cegieł) nie widzimy normalnie, ale to one określają, jak ma wyglądać strona (gdzie ma być obrazek, jak duży ma być tekst itp.). Aby witryna była poprawnie wyświetlana i zajmowała wysokie miejsca w rankingach wyszukiwarek, musi mieć komplet znaczników z odpowiednią zawartością.

Analiza poprawności kodu strony

Sprawdzenie poprawności kodu strony nazywa się walidacją. Opiera się ona na analizie, czy znaczniki są napisane bez błędów oraz nie ma w nich pominiętych ważnych elementów. W naszej analogii jest to odpowiednik sprawdzenia, czy cegły (znaczniki) są odpowiednio ułożone i nie są wybrakowane.

Oko można przymknąć na około 5 błędów, w szczególności na stronach, na których są elementy Facebooka (przycisk "Lubię to" lub lista fanów) lub przycisk Google +1. Więcej na temat walidacji przeczytasz w artykule Wykonanie strony internetowej.

Stronę powinno się analizować pod kątem walidacji po każdej zmianie treści. Jeśli strona nie waliduje się, to jest duża szansa, że nie będzie poprawnie wyświetlana wielu Internautom, a wyszukiwarka nie będzie w stanie jej przeanalizować i dodać do swoich rankingów!

Analiza poprawności numeru telefonu

Zamieszczenie numeru telefonu na stronie internetowej nie jest wystarczające. Należy ten numer jeszcze odpowiednio oznaczyć, dzięki czemu osoby odwiedzające stronę z telefonów komórkowych będą mogły zadzwonić przez kliknięcie na ten numer. Jeśli numer telefonu nie jest poprawnie oznaczony, odwiedzający będzie musiał go zapamiętać i wpisać ręcznie podczas wybierania numeru. Mało kto ma tak dobrą pamięć, więc w praktyce jeśli numer nie jest odpowiednio oznaczony, to tracisz Klienta, który uda się na inną stronę internetową i na niej kliknie w numer, by zadzwonić.

Sprawdzimy, czy numer telefonu na Twojej stronie jest oznaczony zgodnie ze standardem RFC 3966. Jeśli by nie był, uniemożliwi to zadzwonienie na niego z niektórych telefonów komórkowych, zwłaszcza zaś z zagranicy.

Podkreślamy przy tym, że nie jest istotne, jak wyświetlany jest numer na stronie, lecz jak jest on oznaczony w kodzie, czego nie widać na pierwszy rzut oka.

Jeśli problem wystąpi, możesz w ciągu kilku minut, bez wiedzy informatycznej naprawić go. Przygotowaliśmy w tym celu przewodnik poprawnego oznaczania (aktywowania) numeru telefonu na stronach internetowych.

Analiza strony pod kątem znacznika title

Znacznik ten zawiera treść tytułu strony, widoczną u samej góry przeglądarki, a także w wynikach wyszukiwania w Google. Powinny się w nim znaleźć słowa kluczowe, pod które pozycjonujesz stronę. Znacznik title powinien zawierać nie więcej, niż 60 znaków, bowiem tyle wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google.

Analiza meta description w pozycjonowaniu

Znacznik ten zawiera opis strony, często widoczny w wynikach wyszukiwania w Google. Opis ten nie jest wyświetlany przez Google, jeśli uzna, że dla danych poszukiwanych słów lepiej zaprezentować inny fragment tekstu ze strony, a nie opis ustalony przez nas. Decyzja ta podejmowana jest automatycznie w zależności od szukanego w Google wyrażenia.

Opis strony jest jednak zazwyczaj wykorzystywany, więc powinien być chwytliwy i czytelny. W opisie warto dwukrotnie powtórzyć słowa kluczowe, dla których pozycjonujemy stronę. Znacznik meta keywords powinien zawierać nie mniej, niż 50 i nie więcej, niż 160 znaków, bowiem tyle wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google.

Znacznik meta keywords - czy ma jakiś sens?

Znacznik ten wiele lat temu używany był do określania słów kluczowych, na które pozycjonowało się stronę. Obecnie wyszukiwarki pomijają go zupełnie, ponieważ mają własne, dużo lepsze sposoby na dopasowanie słów, które pasują do danej strony.

W tej chwili znacznik meta keywords może nam tylko zaszkodzić - jeśli umieścimy w nim słowa kluczowe, na które się pozycjonujemy, ułatwimy konkurencji ich odkrycie i narazimy się na spadek w rankingach wyszukiwarek kosztem tejże właśnie konkurencji. Jeśli jednak mamy na stronie znacznik meta keywords, a jego zawartość nie przedstawia istotnych dla nas słów kluczowych (ma to miejsce przy automatycznym generowaniu meta keywords w systemach CMS), nie warto tracić czasu na jego usuwanie. W analizie Twojej strony zobaczysz aktualną treść znacznika meta keywords.

Znacznik h1, czyli nagłówki w pozycjonowaniu

Znacznik ten reprezentuje największy nagłówek na stronie, więc prawie zawsze zawiera tytuł, widoczny dla Internauty bezpośrednio nad treścią danej strony (jak pierwszy nagłówek - tytuł - artykułu w gazecie).

W odróżnieniu od znacznika title jego treść nie jest prezentowana u góry okna przeglądarki, ani nie jest wyświetlana jako tytuł strony w wynikach wyszukiwania Google. Mimo to, zawartość znacznika h1 ma duże znaczenie dla wyszukiwarek, więc powinny się w nim znaleźć słowa kluczowe, dla których pozycjonujemy stronę. Ponieważ treść znacznika h1 jest największym nagłówkiem na stronie, musi być zwięzła i czytelna dla Internauty.

Podobnie, jak w gazecie, największy nagłówek (zawierający tytuł) powinien być tylko jeden. Liczbę nagłówków h1 zobaczysz w analizie strony.

Analiza strony pod nagłówków znacznika h2

Znacznik ten zawiera nagłówek, który oddziela akapity tekstu o trochę innej treści (tak, nagłówki danego artykułu w gazecie), więc powinien być zwięzły i zrozumiały dla człowieka.

Znacznik ten ma też dosyć duże znaczenie w rankingach wyszukiwarek, więc powinien zawierać słowa kluczowe, dla których pozycjonujemy stronę. Podobnie, jak w gazecie, nagłówków oddzielających fragmenty tekstu może być bardzo dużo.

Znaczniki nagłówków h3, h4, h5 i h6

Znaczniki te zawierają nagłóweki kolejno niższe stopniem od h2 (każdy następny jest mniejszy wielkością i istotnością). Tak samo jak on, oddzielają akapity tekstu o trochę innej treści, więc powinny być zwięzłe i zrozumiałe dla człowieka. Zazwyczaj jednak lepiej używać większej liczby nagłówków h2, niż h3, h4, h5, czy h6. Ten ostatni jest najniższym stopniem nagłówka - h7 nie istnieje.

Znaczniki te mają pewne, ale niezbyt duże znaczenie w rankingach wyszukiwarek, więc powinny zawierać słowa kluczowe, dla których pozycjonujemy stronę. Podobnie, jak w gazecie, nagłówków h3 - h6, oddzielających fragmenty tekstu, może być bardzo dużo.

Znacznik strong w pozycjonowaniu stron

Znacznik strong zawiera tekst, na który kładziemy wyjątkowy nacisk. Zazwyczaj jest to więc kilka wyrazów w zdaniu, albo całe zdanie. Przeglądarki domyślnie pogrubiają tekst, który znajduje się w tym znaczniku, ale można łatwo wyłączyć ten efekt.

Znacznik strong ma średni efekt na rankingi wyszukiwarek, więc warto zawierać w nim słowa kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. W obrębie jednej strony powinno według nas znaleźć się około 3 znaczników strong, a maksymalnie 20. Ich liczba nie jest jednak sugerowana przez Google. Kierować należy się raczej tym, by tekst, na który kładziemy nacisk stanowił kilka procent całej treści - wtedy wyszukiwarka będzie wiedzieć, że na te słowa powinna zwrócić szczególną uwagę.

Analiza wyróżnień em na stronach www

Znacznik em zawiera tekst, na który kładziemy wyjątkowy nacisk, ale jest to nacisk mniejszy, niż przy użyciu znacznika strong. Zazwyczaj jest nim oznaczanych kilka wyrazów w zdaniu, albo całe zdanie. Przeglądarki domyślnie pochylają tekst, który znajduje się w tym znaczniku, ale można łatwo wyłączyć ten efekt.

Znacznik em ma niski efekt na rankingi wyszukiwarek (mniejszy, niż strong), więc warto zawierać w nim słowa kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. W obrębie jednej strony powinno według nas znaleźć się około 3 znaczników em, a maksymalnie 20. Ich liczba nie jest jednak sugerowana przez Google. Kierować należy się raczej tym, by tekst, na który kładziemy nacisk stanowił kilka procent całej treści - wtedy wyszukiwarka będzie wiedzieć, że na te słowa powinna zwrócić szczególną uwagę. Analiza strony oczywiście zawiera spis wyróżnień tego rodzaju.

Analiza rankingu PageRank strony

PageRank to ranking popularności i jakości treści strony w skali od 0 do 10, przy czym nowe strony nie mają PageRanku liczbowego. Większość stron ma PageRank w zakresie od 1 do 4 - wyżej są już tylko bardzo popularne witryny.

PageRank Twojej strony opiera się głównie na ilości i jakości stron, które umieszczą odnośniki do Twojej witryny. Chociaż PageRank nie jest już brany pod uwagę w tworzeniu wyników wyszukiwania przez Google, to wciąż stanowi dobry wyznacznik ogólnej jakości strony. Obecnie PageRank przypisywany i odnawiany jest raz na kilka lat - ostatnia aktualizacja miała miejsce w grudniu 2013 roku. Będziemy monitorować zmiany, ale nie spodziewaj się ich prędko. Analiza strony pokaże PageRank Twojej witryny.

Liczba podstron obecnych w wyszukiwarce Google

Wyszukiwarka Google z czasem odwiedzi wszystkie podstrony Twojej witryny i doda je do swoich rankingów, umożliwiając znalezienie tych podstron przez Internautów po wpisaniu przez nich poszukiwanych słów. Proces ten nazywa się indeksowaniem. Indeksowanie świeżo dodanej podstrony trwa od kilkudziesięciu sekund (dla popularnych witryn) do kilku tygodni (dla nowych witryn).

Oczywiście, im więcej podstron z naszego serwisu jest zaindeksowanych, tym większe szanse na trafienie do nas Internautów. Indeksowanie nowych treści można przyspieszyć, umieszczając odnośniki do nich na popularniejszych podstronach lub innych witrynach.

Jeśli analiza wykaże że Twoja strona ma mniej, niż 30 zaindeksowanych podstron, to zdecydowanie powinieneś popracować nad dodaniem nowych treści lub przyspieszeniem indeksowania obecnych.

Ranking Alexa strony internetowej

Ranking firmy Alexa obejmuje wszystkie witryny o średniej i dużej popularności. Ranking ten nie jest związany z konkretnymi słowami kluczowymi, lecz ogólną popularnością stron.

Niektórzy Internauci mają zainstalowane oprogramowanie tej firmy, które przy okazji bada, jakie strony odwiedzają. Następnie liczba odwiedzin mnożona jest przez pewien czynnik, by określić, które miejsce zajmie witryna w rankingu popularności wszystkich stron świata.

Z pozoru pomysł jest dobry, jednak dane nie są wiarygodne. Liczb z rankingu Alexa można używać wyłącznie przy porównywaniu dwóch stron (np. naszej i konkurencji), a i wtedy do wyników powinniśmy podchodzić z dystansem. Na naszym technicznym blogu wyjaśniliśmy, dlaczego nie należy ufać rankingowi Alexa.

Optymalizacja grafik na stronie

Nazwy wszystkich plików graficznych na stronie powinny zawierać słowa kluczowe, pod które pozycjonujemy witrynę (przykładowa nazwa pliku: hotel-warszawa.jpg). Oprócz tego, znaczniki grafik powinny zawierać te słowa kluczowe w dwóch miejscach, zwanych atrybutami znacznika: w atrybucie title (wyświetlanym po najechaniu myszą na obrazek) oraz w atrybucie alt (wyświetlanym zastępczo, gdy z jakiegoś powodu nie udało się wyświetlić obrazka).

Te trzy czynniki mają średni wpływ na pozycję Twojej witryny w rankingu Google, więc warto o nie zadbać. Dodatkowo na naszą stronę będą mogli trafić Internauci, którzy użyli wyszukiwarki grafik Google.