
Od kilku tygodni sporo mówi się o zakupach w subskrypcji.
Model taki działa następująco: płacimy miesięczny abonament i dostajemy regularne dostawy (w miarę tanie dzięki hurtowej produkcji).
Proste, prawda?
Ludzie próbują w ten sposób wysyłać próbki kosmetyków, co mi się wydaje średnim pomysłem, bo mogą być często zupełnie nie w naszym stylu.
Zauważyłem natomiast, że to świetny model do sprzedaży maszynek do golenia. Kilka dni później trafiłem na filmik, w którym promowane są właśnie ostrza.
Film ma już 3,5 miliona obejrzeń i póki co nie widzę polskiego odpowiednika - jest okazja na biznes!
Cechy dobrego produktu do zakupów w subskrypcji
Wracając do modelu abonamentowego: oto przesłanki, jakie według mnie musi spełniać produkt, by się nadawał do takiego modelu dystrybucji:
- musi się w miarę regularnie wyczerpywać (plus minus 3 dni miesięcznie)
- musi być wysokiej jakości (i nadążać za zmianami na rynku lub być w niezmiennej branży, jak ostrza do maszynek)
- musi umożliwiać tańszą produkcję w hurcie
- musi się nie nudzić z czasem
- dobrze będzie, jeśli będzie to produkt konieczny do życia, a nie luksusowy dodatek
- dodatkowym atutem będą spore gabaryty (np. papier toaletowy) lub ciężar (to już ma zastosowanie w postaci dostaw wód do dystrybutorów)
Dobrym pomysłem jest też, by można było wybrać okres abonamentowy (np. 2, 4 lub 6 tygodni) i zrezygnować co jakiś czas z jednej dostawy, gdyby klientowi uzbierały się zapasy.
Produkty nadające się do zakupów abonamentowych
Na myśl przychodzą mi głównie środki higieniczne - szczoteczki do zębów w dostawach zależnych od częstotliwości mycia zębów dziennie, ale osobiście nie pogardziłbym np. dostawą czarnych skarpet, worków na śmieci, płynów samochodowych, czy nawet regularnie branych leków bez recepty.
Skorzystałbym także z dostaw artykułów dla zwierząt: karmy i żwirku do kuwety.
A jakie produkty Ty regularnie musisz kupować? Napisz w komentarzach poniżej!
Darmowa książka dla planujących otworzenie sklepu internetowego
Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego zobacz naszą ofertę tworzenia sklepów i koniecznie pobierz i przeczytaj naszą książkę elektroniczną "Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z". Dowiesz się z niej między innymi:
- które oprogramowanie wybrać
- jak sprawdzić wykonawcę
- jakie są całkowite koszty
- co będzie potrzebne
- na co zwrócić uwagę
- jak założyć stronę wielojęzyczną
- co zagwarantuje sukces sklepu
- jakie treści muszą znaleźć się na stronie