Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Menu

Zakupy w Modelu Abonamentowym, czyli w Subskrypcji

Zdjęcie autorstwa vichie81

Od kilku tygodni sporo mówi się o zakupach w subskrypcji.

Model taki działa następująco: płacimy miesięczny abonament i dostajemy regularne dostawy (w miarę tanie dzięki hurtowej produkcji).

Proste, prawda?

Ludzie próbują w ten sposób wysyłać próbki kosmetyków, co mi się wydaje średnim pomysłem, bo mogą być często zupełnie nie w naszym stylu.

Zauważyłem natomiast, że to świetny model do sprzedaży maszynek do golenia. Kilka dni później trafiłem na filmik, w którym promowane są właśnie ostrza.

Film ma już 3,5 miliona obejrzeń i póki co nie widzę polskiego odpowiednika - jest okazja na biznes!

Cechy dobrego produktu do zakupów w subskrypcji

Wracając do modelu abonamentowego: oto przesłanki, jakie według mnie musi spełniać produkt, by się nadawał do takiego modelu dystrybucji:

  • musi się w miarę regularnie wyczerpywać (plus minus 3 dni miesięcznie)
  • musi być wysokiej jakości (i nadążać za zmianami na rynku lub być w niezmiennej branży, jak ostrza do maszynek)
  • musi umożliwiać tańszą produkcję w hurcie
  • musi się nie nudzić z czasem
  • dobrze będzie, jeśli będzie to produkt konieczny do życia, a nie luksusowy dodatek
  • dodatkowym atutem będą spore gabaryty (np. papier toaletowy) lub ciężar (to już ma zastosowanie w postaci dostaw wód do dystrybutorów)

Dobrym pomysłem jest też, by można było wybrać okres abonamentowy (np. 2, 4 lub 6 tygodni) i zrezygnować co jakiś czas z jednej dostawy, gdyby klientowi uzbierały się zapasy.

Produkty nadające się do zakupów abonamentowych

Na myśl przychodzą mi głównie środki higieniczne - szczoteczki do zębów w dostawach zależnych od częstotliwości mycia zębów dziennie, ale osobiście nie pogardziłbym np. dostawą czarnych skarpet, worków na śmieci, płynów samochodowych, czy nawet regularnie branych leków bez recepty.

Skorzystałbym także z dostaw artykułów dla zwierząt: karmy i żwirku do kuwety.

A jakie produkty Ty regularnie musisz kupować? Napisz w komentarzach poniżej!

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Darmowa książka dla planujących otworzenie sklepu internetowego

Książka Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z

Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego zobacz naszą ofertę tworzenia sklepów i koniecznie pobierz i przeczytaj naszą książkę elektroniczną "Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z". Dowiesz się z niej między innymi:

  • które oprogramowanie wybrać
  • jak sprawdzić wykonawcę
  • jakie są całkowite koszty
  • co będzie potrzebne
  • na co zwrócić uwagę
  • jak założyć stronę wielojęzyczną
  • co zagwarantuje sukces sklepu
  • jakie treści muszą znaleźć się na stronie

Kliknij, by pobrać książkę ZA DARMO!