
Oto pierwszy odcinek Podcastu Sukces Strony! Opowiem w nim między innymi o:
- zmianach w wyszukiwarce Google wprowadzonych w lutym,
- nowych możliwościach reklamy na Facebooku,
- przydatnych, mało popularnych dodatkach do strony,
- uniwersalnych i chwytliwych pomysłach na artykuły na Twoją stronę,
- oraz o pozyskiwaniu ruchu na Twoją witrynę internetową!
Podcastu możesz posłuchać przez poniższy odtwarzacz, pobrać jako plik MP3 lub przez iTunes lub RSS.
Zachęcam do komentowania!
[powerpress]Subskrypcja nowych odcinków przez komórki: iTunes dla iPhone'a, iPada oraz iPoda,
RSS dla Androida i BlackBerry.
Zapis tekstowy podcastu zostanie opublikowany później :)
Odnośniki do omawianych tematów i narzędzi
- Moja inna strona: Wydajny Komputer
- Aplikacje do automatycznego pobierania podcastów na telefon: DoggCatcher (dla Androida), PocketCasts (dla iPhone'a), BlackBerry Podcasts (dla BlackBerry, strona już nie działa)
- Zmiany w wyszukiwarce Google - Luty 2012
- Mikroformaty dla sklepów
- Nowe niesamowite kryteria targetowania reklam Facebook Ads! (Reklamy na Facebooku)
- Szkolenia Search Marketing Week (odnośnik nieczynny)
- Sprawdzanie w statystykach Google Analytics, do jakich sieci społecznościowych (Facebook, Google+, Twitter) są zalogowani odwiedzający w WordPressie lub dowolnej innej stronie
- 17 szablonów na tematy artykułów
- Wtyczka do WordPressa SEO SearchTerms Taggin 2
- Analiza konkurencji w Bing.com
- Reklamy płatne za kliknięcia: Google AdWords
- Filmy instruktażowe: Spryciarze.pl
- Serwisy zakupów grupowych: Groupon, Gruper (serwis już nie funkcjonuje)
- Moje konta na Facebooku i Google+
- Moje darmowe narzędzie analizy strony
Akcje do wykonania
Po odsłuchaniu tego odcinka podcastu powinieneś wykonać następujące akcje:
- Sprawdź, czy na Twój telefon można wgrać aplikację, która automatycznie pobierze nowe odcinki podcastu (wpisz "podcast" w wyszukiwarce aplikacji Androida, iPhone'a i BlackBerry). Jeśli tak, zainstaluj ją i podłącz pod nią niniejszy podcast. Poszukaj także innych ciekawych podcastów (zapewne będą po angielsku, po polsku polecam Małą Wielką Firmę).
- Włóż i zawsze trzymaj w kieszeni kurtki słuchawki douszne.
- Jeśli masz sklep internetowy, zleć informatykowi wdrożenie mikroformatów (ang. rich snippets).
- Przejrzyj, czy nowe grupy docelowe dla reklam na Facebooku nie są dla Ciebie atrakcyjne.
- Przejrzyj i rozważ ofertę szkoleń Search Marketing Week (już nieaktywne).
- Jeśli jeszcze nie używasz statystyk Google Analytics, załóż darmowe konto i zleć informatykowi zainstalowanie kodu na Twojej stronie (kwestia maksymalnie 50zł).
- Zleć informatykowi wdrożenie systemu sprawdzającego, do jakich serwisów spolecznosciowych są zalogowani odwiedzający Twoją stronę Internauci (patrz: instrukcja dla WordPressa lub dowolnej innej strony). Jeśli zauważysz przewagę jednego z serwisów, promuj na swojej witrynie konto firmowe wlaśnie tego serwisu.
- Napisz kilka tematów artykułów według omawianych w tym odcinku 17 wzorców i zleć komuś napisanie właściwej treści
- Jeśli używasz WordPressa, zainstaluj wtyczkę SEO SearchTerms Taggins 2
- Zobacz, do kogo linkuje konkurencja - może znajdziesz nowych partnerów biznesowych?
- Załóż konto na Facebooku i Google+, a następnie zleć informatykowi zainstalowanie na swojej stronie kodu promującego te konta. Nie musisz od razu pisać na bieżąco w tych serwisach społecznościowych - ważne, byś gromadził fanów. W miarę możliwosci próbuj publikować wpisy przynajmniej raz na tydzień.
- Rozważ, które z wymienionych w tym odcinku form promocji dobrze pasują do Twojego biznesu (pozycjonowanie, płatne reklamy, media społecznościowe, komentowanie na blogach i forach dyskusyjnych, filmy na YouTube, podcast, bannery u partnerów biznesowych, artykuły gościnne, korzystanie z ich list mailingowych, promowanie świetnego artykułu na Wykopie, filmy instruktażowe na Spryciarze.pl, artykuły przesyłane do portalów i prasy, działania offline (wizytówki, reklamy uliczne, ulotki), promocja w serwisach zakupów grupowych, promocja w wyszukiwarkach i katalogach branżowych, promocja w serwisach lokalnych, serwisy recenzujące usługi).
- Dopisz swój adres e-mail do mojego newslettera (wypełnij formularz pod artykułem), śledź mnie na Facebooku lub Google+.
- Przeprowadź darmową analize swojej strony.
Pozycjonujemy strony internetowe. Od 5 lat w czołówce Polski!
Od 5 lat i obecnie zajmujemy miejsce w ścisłej czołówce w wynikach wyszukiwania Google wyrażenia "pozycjonowanie stron internetowych" na całą Polskę, wyprzedzając przy tym niemal milion witryn konkurencji, która specjalizuje się dokładnie w oferowaniu pozycjonowania.
Jeśli Ty też chcesz osiągnąć sukces, zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron internetowych lub jeśli chcesz pozycjonować samodzielnie - z naszym kursem pozycjonowania bez nauki informatyki!
Bardzo ciekawy podcast. Czekam na następne treści. Słuchało się bardzo dobrze i nie ma się do czego przyczepić. :)
Pozdrawiam.
Dzięki za miłe słowa, Tomaszu :)
Mnie też się podobał podcast i był wyczerpujący, jestem artystą i mam na razie stronę darmową na blogspot i tam analiza jest już w stronie i wiele gotowych udogodnień.
Na razie uczę się na niej żeby stworzyć płatną.
Skorzystam z paru sugestii.
Dziękuję i pozdrawiam,
Bogdan.
Ciesze się, że porady się przydadzą :)
Blogspot jest niezłym miejscem na założenie darmowej strony, bo później można przenieść ją na własny, płatny serwer bez dużej straty w liczbie wizyt. Jeśli będziesz to chciał zrobić w przyszłości, najpierw wykup domenę i przekieruj swój blog w ustawieniach Blogspotu na tą domenę, a po dwóch dniach zrób migracje wpisów na nowy serwer, dzięki czemu adres strony się nie zmieni, a początkowa moc adresu TwojLogin.blogspot.com przejdzie na nową domenę :)
Bardzo przydatna idea dawki wiedzy do ucha i dobrze zrobiona, tekst lekko się słucha, jest zrozumiały i przydatny. Uprzyjemnił mi gotowanie obiadu :) Gdyby każda wiedza tak była prezentowana, bylibyśmy dużo mądrzejsi! :)
Dzięki! :)
slicznie:) brawo!
Dzięki :)
Dzięki za zwrócenie uwagi na mikroformatowanie. Przemyślę konstrukcję raz jeszcze i zabieram się do wdrażania proponowanych rozwiązań.
Mikroformatowanie można stosować nie tylko w sklepach internetowych, ale też na innych stronach (np. do wyświetlania bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google dat koncertów). Jakoś nie pomyślałem, by o tym wspomnieć. Listę zastosowań mikroformatów znajdziesz pod adresem http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&hlrm=en&answer=99170
Powodzenia :)