Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Dodawanie CMSu do strony – możliwość edycji treści

Dodawanie CMSu do stronyZdjęcie autorstwa digitalart

Masz stronę internetową, ale nie możesz edytować jej treści bez znajomości programowania?

Potrzebny Ci jest system zarządzania treścią, w skrócie zwany CMS (od angielskiego: Content Management System).

Strona internetowa jest pod tym względem podobna do samochodu: liczy się nie tylko wygląd zewnętrzny, ale też silnik.

Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega dorabianie CMSu do gotowej witryny i ile kosztuje.

Silnik strony internetowej

Jak już podkreśliliśmy, witryny są bardzo podobne do samochodów, ponieważ składają się z dwóch zasadniczych części: wyglądu zewnętrznego i silnika.

Jeśli posiadasz piękną witrynę, ale nie masz możliwości jej edycji bez znajomości programowania, to w praktyce masz tylko ładną karoserię, którą ktoś zaprojektował. Nie masz możliwości jej modyfikacji - każdorazowo potrzebujesz zwrócić się do specjalisty i uiścić opłatę.

Każdej nowoczesnej stronie WWW jest potrzebny silnik. Taka sama jest jego nazwa (silnik) w przypadku samochodów i witryn, choć w przypadku tych drugich częściej używa się określenia CMS (po przetłumaczeniu: system zarządzania treścią). Podobna jest także rola silnika. Od niego zależy, czy witryna będzie przyciągać ludzi, działać szybko, czy będzie zautomatyzowana, zabezpieczona, łatwa w rozbudowie oraz obsłudze. Jest to więc element tak samo istotny, jak szata graficzna (karoseria) witryny.

Podobnie jak w samochodzie, nie chcielibyśmy silnika robionego w oparciu o autorski projekt, choćby był wykonany przez specjalistę. Do takiego silnika (CMSu) nikt nie będzie miał części, ponieważ to autorski projekt. Ciężko go będzie naprawić i rozbudować. Będzie to także kosztowne. Edycja treści witryny na autorskim silniku będzie możliwa tylko w takim zakresie, jaki przewidział twórca systemu. Z tych powodów na autorskich rozwiązaniach witryn się nie robi, chyba, że dany projekt wymaga unikalnego rozwiązania technicznego, co zdarza się bardzo rzadko.

Jaki CMS jest najlepszy?

Mając na uwadze powyższą wiedzę, należy budować witryny w oparciu o system uchodzący za najbezpieczniejszy, najbardziej rozbudowany i najpopularniejszy.

Gwarantuje to możliwość rozbudowy w przyszłości, dostęp do mnóstwa materiałów informacyjnych oraz duży wybór programistów, którzy mogą silnik zmodyfikować. Konkurencja wśród nich obniża zaś cenę realizacji usług.

Priorytety te spełnia system zarządzania treścią o nazwie WordPress. Jest to bezdyskusyjnie najpopularniejszy CMS w Internecie. Statystyki potwierdzają, że korzysta z niego już około 46% wszystkich witryn. Gotowych, darmowych szat graficznych do tego systemu jest ponad 2.500, co gwarantuje piękny wygląd witryny. Dodatków, które rozbudowują system WordPress jest zaś ponad 35.000. Silnik ten jest darmowy i samoczynnie się aktualizuje.

Bez wątpliwości jest to obecnie najlepszy CMS. Budując stronę na takim silniku, ma się możliwość jej rozbudowy w dowolnym kierunku: integracji z serwisami społecznościowymi, pośrednikami płatności kartami kredytowymi i debetowymi, czy rozbudowy do sklepu internetowego lub forum dyskusyjnego.

Jak dodać CMS do strony?

Ponownie powracamy do porównania witryn z samochodami. Jeśli masz już stronę, ale bez silnika, to w praktyce posiadasz tylko karoserię. Aby wszystko działało bez potrzeby znania się na aspektach technicznych, konieczne jest wdrożenie silnika do obecnej szaty graficznej.

Ten jednorazowy proces jest skomplikowany technicznie i odpłatny. W praktyce więc, mimo, że nie płaci się za nową szatę graficzną, trzeba wdrożyć obecny wygląd do silnika WordPress, stąd cena wykonania witryny przy posiadaniu szaty graficznej nie zmienia się.

Komu zlecić instalację WordPressa?

Profesjonalistom. Trudno zaś o lepszych od tych, którzy odpowiadają za polską wersję systemu WordPress oraz najpopularniejszego dodatku wspomagajacego pozycjonowanie (osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google) - WordPress SEO.

Autorzy WordPress Polska

Tym właśnie zajmuje się nasza firma (patrz: sekcja Autorzy w najnowszej wersji WordPressa). Zachęcamy do zapoznania się z ofertą tworzenia witryn opartych na tym najpopularniejszym CMSie. Dorobienie silnika CMS do obecnej strony nie zmienia jej ceny, widocznej na podstronie z ofertą.

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Darmowa książka dla planujących zakup strony internetowej

Książka Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z

Jeśli planujesz zakup strony, zobacz naszą ofertę tworzenia stron lub sklepów internetowych i koniecznie pobierz i przeczytaj naszą książkę elektroniczną "Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z". Dowiesz się z niej między innymi:

  • które oprogramowanie wybrać
  • jak sprawdzić wykonawcę
  • jakie są całkowite koszty
  • co będzie potrzebne
  • na co zwrócić uwagę
  • jak założyć stronę wielojęzyczną
  • co zagwarantuje sukces sklepu
  • jakie treści muszą znaleźć się na stronie

Kliknij, by pobrać książkę ZA DARMO!