Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Menu

Subskrypcja E-mail i Subskrypcja RSS

Zdjęcie autorstwa Renjitha Krishnana

Istnieją dwa proste sposoby przekazywania aktualności ze strony firmowej jej klientom i partnerom w biznesie.

Przy dodawaniu nowej informacji może automatycznie zostać wysłany e-mail do wszystkich zainteresowanych (subskrybentów). Ludzie ceniący sobie czas używają jednak kanałów i czytników RSS.

Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się, jak prosto subskrypcja może usprawnić i przyspieszyć komunikację między firmami.

Na czym polega subskrypcja e-mailowa i RSS?

Zapewne każdego dnia przeglądasz te same strony w poszukiwaniu aktualności. Trochę czasu zajmuje przypomnienie sobie, którą informację ostatnio czytałeś. Jeśli nie pojawiło się nic nowego, po prostu straciłeś kilkadziesiąt sekund. Pomnóż to razy liczbę stron, którą każdego dnia odwiedzasz, a następnie razy liczbę sprawdzeń dziennie, a dojdziesz do wniosku, że każdego dnia marnujesz przynajmniej kilkanaście minut na poszukiwaniu aktualizacji.

Jeśli strony, które odwiedzasz, pozwalają na wpisanie Twojego adresu e-mail do formularza, by później wysyłać na niego powiadomienia o nowościach (tzw. newsletter), to pewnie oszczędzisz sporo czasu. To właśnie jest subskrypcja. Wraz ze wzrostem liczby stron, które subskrybujesz, może jednak okazać się, że Twoja skrzynka jest bez przerwy pełna nieprzeczytanych wiadomości. Ta forma informowania o aktualnościach jest wygodna, ale może szybko zacząć irytować.

Alternatywnym rozwiązaniem jest subskrypcja przy pomocy czytników RSS. Są to strony (lub programy), do których wpisuje się adresy tych witryn, które chcesz monitorować pod kątem nowych wiadomości. Jeśli taka się pojawi, zobaczysz jej treść w czytniku RSS (nie musisz nawet wchodzić na docelową stronę!). Przeczytane wiadomości będą automatycznie odpowiednio oznaczane, więc będziesz widział tylko nieprzeczytane treści. Zamiast odwiedzać wszystkie dotychczasowe strony lub dostawać od nich mnóstwo e-mailów, będziesz teraz odwiedzał tylko jedną witrynę - pomyśl, ile czasu oszczędzisz!

Pamiętaj, że powyższe powiadomienia będą wysyłane tylko w przypadku dodania nowej treści w dziale do tego przeznaczonym (np. w dziale "Aktualności"), a nie zmiany tekstów na dowolnej podstronie. Jeśli chcesz dać znać np. o istotnej zmianie w dziale "Kontakt", napisz nową informację w odpowiednim dziale, a mechanizm powiadamiania zadziała należycie.

Jeśli sam chcesz używać RSS, by oszczędzić na czasie, przeczytaj artykuł o używaniu czytników RSS.

Subskrypcja e-mailowa i RSS na stronie internetowej - wdrożenie

Aby klienci i partnerzy Twojej firmy mogli korzystać z powyższych dobrodziejstw, muszą one być wdrożone do Twojej strony internetowej. Chociaż trzeba zlecić to informatykowi, jest to proces szybki i tani. Jeśli Twoja witryna oparta jest o System Zarządzania Treścią, prawdopodobnie już ma wdrożony RSS (po stronie Twojej witryny mechanizm ten nazywa się kanałem RSS, zaś do jego czytania służy opisany powyżej, dowolny czytnik RSS).

System taki rozsyła subskrybentom nowo dodane treści automatycznie. Jeśli chcesz wysyłać dodatkowo inne e-maile (np. informacje o promocjach, albo opis nowego artykułu zamieszczonego na stronie zamiast jego treści - co zdecydowanie polecam), skorzystaj z usług polskiej firmy GetResponse lub tańszej, ale zagranicznej - MailChimp.

Dodanie formularza subskrypcji do strony opartej o System Zarządzania Treścią to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. Dla innych stron może być to kwota dwu- lub trzykrotnie wyższa. Wdrożenie w obydwu przypadkach nie powinno trwać dłużej, niż 2 dni.

Darmowa analiza lub płatny audyt Twojej strony internetowej

Przeprowadź teraz darmową analizę Twojej strony internetowej, a dowiesz się, czy ma ona jakieś poważne błędy!

Możesz również zlecić nam wykonanie pełnego, odpłatnego audytu Twojej strony internetowej pod kątem technicznym i marketingowym, który powie Ci, co, dlaczego i w jakiej kolejności należy poprawić oraz ile będzie to kosztowało.