Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Strona Internetowa Firmy – jakie działy i treści powinna zawierać?

Strona Internetowa FirmyZdjęcie autorstwa Ambro

Dzisiaj powiemy Ci, co powinno znaleźć się na profesjonalnej stronie internetowej firmy, czyli:

  • jakich działów i treści nie można pominąć,
  • które elementy są niezbędne do pozyskania stałych czytelników
  • jakie darmowe narzędzia powinny monitorować stronę.

Jeśli masz już witrynę, koniecznie przejrzyj ten artykuł i sprawdź, czy niczego nie pominąłeś.

Jeśli nie masz jeszcze strony, ta wiedza przyda Ci się do stworzenia wstępnego szkicu - wiele potrzeb wychodzi na jaw dopiero po uruchomieniu witryny, a wtedy ciężej (i drożej) o zmiany.

Jak powinna wyglądać strona internetowa firmy?

Po pierwsze: zadbaj o to, by na stronie głównej rzucała się w oczy nazwa firmy i dokładnie jedno zdanie określające, czym zajmuje się firma. Nie każ Internaucie domyślać się - napisz wprost (np. "produkujemy niezawodne kosiarki").

Zwróć uwagę, by treść każdej z podstron była widoczna bez potrzeby przesuwania strony w dół.

Menu dostępnych podstron powinno być widoczne na pierwszy rzut oka. Najlepiej, by było obok nazwy firmy.

W miarę możliwości stosuj krótkie akapity tekstu, nagłówki i listy. Długi tekst zawsze zniechęca, niezależnie od swojej wartości.

Jakie działy zamieścić na stronie firmowej?

Jeśli w firmie pojawiają się aktualności potencjalnie ciekawe dla Internautów (np. nowe produkty, ale nie zatrudnienie nowego pracownika), to powinny być zamieszczone na stronie głównej lub w osobnym dziale Aktualności. Jeśli nie masz regularnych nowości, pomiń ten dział na swojej stronie.

W dziale Kontakt powinny znaleźć się: adres firmy, telefon, e-mail, fax, REGON (by dodać wiarygodności), numer firmowego konta bankowego do wpłat (wraz z nazwą i adresem banku oraz jego kodem SWIFT - dane potrzebne do przelewów międzynarodowych), godziny otwarcia (także w weekendy) oraz mapa z zaznaczoną siedzibą (z serwisu Mapy Google). Zamieść także wskazówki dojazdu (w którym miejscu skręcić, jadąc którą drogą, od której strony) oraz informacje o pobliskich przystankach autobusowych, tramwajowych i kolejowych wraz z numerami kursujących linii oraz odnośnikami do rozkładów jazdy. W miarę możliwości podaj odległość do najbliższego większego miasta lub przystanku. W dziale Kontakt zamieść także formularz kontaktowy (wystarczą: pole na kontakt zwrotny i wiadomość), by Twój klient mógł od razu (bez uruchamiania programu pocztowego) zostawić zapytanie, jeśli w danej chwili godziny pracy firmy już minęły.

Dużo czasu oszczędzi Ci dział Najczęściej Zadawane Pytania (oznaczany skrótem FAQ z angielskiego "Frequently Asked Questions"), w którym zamieścisz powtarzające się pytania kierowane do firmy wraz z odpowiedziami. Internauci zamiast pisać e-maile i dzwonić, przeczytają rozwiązanie. Jeśli mimo wszystko zapytają o coś już wyjaśnionego, odeślesz ich do tej strony.

Internauci mogą znaleźć Twoją stronę w Google, szukając pewnych tekstów. Musisz więc mieć na swojej witrynie dział Artykuły, a w nim jak najwięcej (minimum kilkanaście) artykułów tekstowych na tematy powiązane z Twoją branżą. Ma to ogromne znaczenie dla pozycjonowania, o czym przeczytasz w artykule Jak pozycjonować stronę. Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów, możesz kupić je w ramach naszej oferty.

Oprócz tego na witrynie firmowej powinna się znaleźć informacja o samej firmie - w dziale O nas lub na stronie głównej (jeśli nie masz tam aktualności). Zacznij od określenia Misji firmy: jakie problemy są dzięki niej rozwiązywane, czemu dotychczasowe, konkurencyjne oferty nie były zadowalające i co nowego wnosicie do branży.

Następnie opisz, od kiedy istnieje firma, czym dokładnie się zajmuje, z kim współpracuje i kim są jej klienci (podaj przykłady).

Swoje ukończone prace (lub siedzibę) przedstaw w Galerii (ładnie jest nazwać ten dział Portfolio). Do każdego zdjęcia postaraj się dodać kilka zdań tekstu precyzującego, co ono przedstawia, jak pod względem technicznym wykonano pracę, dla kogo i w jakim celu. Podaj referencje, jeśli je posiadasz.

Wreszcie, opublikuj przynajmniej orientacyjny Cennik z zakresem cen Twoich produktów lub usług. Oszczędzisz sobie i innym czasu na rozmowach, po których okazuje się, że cena jest nie do przyjęcia dla jednej ze stron. Na zachętę podaj wyceny przykładowych wykonanych prac wraz ze zdjęciami.

Jak pozyskać stałych czytelników na firmowej stronie internetowej?

Przede wszystkim, musisz na bieżąco (średnio dwa razy w tygodniu) dodawać nową treść do strony (zapewne w dziale Aktualności lub Artykuły).

W przypadku sklepów internetowych, serwisów ogłoszeniowych i podobnych stron niezbędny będzie także regulamin napisany przez prawnika. Jest to jednorazowy wydatek w wysokości kilkuset zł. Usługi te zamówisz w serwisie Prokonsumencki.pl - koniecznie skorzystaj z kodu rabatowego SUKCESSTRONY, co obniży cenę dowolnej usługi o 50zł.

Oprócz tego niezmiernie istotne jest dodanie subskrypcji, czyli formularza, w który Internauta wpisuje swój adres e-mail i na który będziesz mógł wysyłać mu powiadomienia o nowościach i ofertach.

Dzięki temu zyskasz stały kontakt z czytelnikiem i to w osobistej formie - będziesz pisał bezpośrednio na jego skrzynkę odbiorczą! Szczegóły na ten temat znajdziesz w artykule Subskrypcja. Polecam korzystanie z usług polskiej firmy FreshMail lub amerykańskiej MailChimp (jest trochę tańsza i łatwiejsza w obsłudze).

Pamiętaj - Internauta, który raz opuści Twoją stronę, pewnie już na nią nie wróci. Dlatego musisz mieć do niego adres e-mailowy i podtrzymywać relacje, wysyłając regularnie listy.

Jak monitorować ruch na firmowej witrynie WWW?

W Internecie możesz bez problemu sprawdzić, ile osób trafiło na Twoją stronę, na jakiej stronie byli poprzednio lub jaki tekst wpisali w Google, zanim do Ciebie trafili. Statystyki odwiedzalności strony są jej najważniejszą częścią, bo mogą powiedzieć Ci, które podstrony są powodem opuszczania witryny przez Internautów (podstrony te należy szybko poprawić).

Najlepsze (i w dodatku darmowe) statystyki to Google Analytics. Ich instalacja na Twojej stronie może kosztować 100zł i jest to inwestycja, która szybko się zwróci.

Z kolei do monitorowania, czy strona jest bezproblemowo odczytywana przez wyszukiwarkę Google posłuży darmowa usługa Google Search Console. W praktyce usługa ta to system powiadamiania o problemach z Twoją stroną i garść kolejnych statystyk. Ich instalacja jest na tyle prosta, że powinna być wykonana w cenie wdrożenia Google Analytics.

Strona internetowa firmy pod względem technicznym

Ostatnia, ale równie ważna rzecz - strona internetowa firmy musi być dobra pod względem technicznym, co automatycznie zwiększy na niej ruch. Dzięki mojemu narzędziu możesz natychmiast i za darmo otrzymać raport, co i jak należy poprawić: analiza strony.

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Darmowa książka dla planujących zakup strony internetowej

Książka Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z

Jeśli planujesz zakup strony, zobacz naszą ofertę tworzenia stron lub sklepów internetowych i koniecznie pobierz i przeczytaj naszą książkę elektroniczną "Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z". Dowiesz się z niej między innymi:

  • które oprogramowanie wybrać
  • jak sprawdzić wykonawcę
  • jakie są całkowite koszty
  • co będzie potrzebne
  • na co zwrócić uwagę
  • jak założyć stronę wielojęzyczną
  • co zagwarantuje sukces sklepu
  • jakie treści muszą znaleźć się na stronie

Kliknij, by pobrać książkę ZA DARMO!