Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Sprzedaż Internetowa – Prowadzenie Sklepu Internetowego

Zdjęcie autorstwa vichie81

Sprzedaż internetowa przez sklep internetowy otwiera Twoją firmę na rynki krajowe i międzynarodowe. Dobrze zarządzany może z łatwością zwielokrotnić zyski, jednocześnie oszczędzając Twój czas. Sklep internetowy obsługuje zamówienia nawet wtedy, gdy Ty śpisz!

Koszty założenia sklepu w Internecie są ponoszone tylko raz. Później możesz własnoręcznie modyfikować bazę produktów i kategorii, ustalać promocje i rabaty, nadzorować przesyłki kurierskie i wystawiać faktury. Wpłaty będziesz otrzymywać natychmiastowo na konto bankowe dzięki płatnościom elektronicznym, obsługującym karty kredytowe.

eHandel - Wszystko o prowadzeniu sklepu w Internecie

Sprzedaż Internetowa przez oprogramowanie sklepu internetowego

Sklep internetowy jest w praktyce rozbudowanym Systemem Zarządzania Treścią, który pozwala na wykonywanie powyższych operacji i tworzenie nowych podstron. Od strony programistycznej jest on bardzo skomplikowany, stąd większość sklepów internetowych opiera się na pewnych gotowych, darmowych systemach. Są one rozwijane przez tysiące twórców stron WWW, którym zależy na powstaniu jednego porządnego i bezpiecznego produktu, na bazie którego budują oni następnie strony dla swoich Klientów. Dzięki takiemu rozwiązaniu, sklepy te posiadają możliwość rozszerzenia o kolejne moduły promocyjne, obsługę płatności itp... Rozszerzeń takich jest mnóstwo (po kilkaset dla każdego systemu). Ponieważ systemy te są ogólnie znane, rozszerzaniem możliwości może zająć się inna firma niż ta, która sklep zbudowała. Nie jesteśmy więc przywiązani do jednego wykonawcy.

Popularnymi systemami, na których oparte są sklepy internetowe są: WordPress z dodatkiem o nazwie WooCommerce, Prestashop, Magento, ZenCart i osCommerce. Jest jeszcze kilka innych rozwiązań, jednak rozwijanych przez mniejszą liczbę ludzi. Zdarza się, że firma posiada swój własny system sklepu internetowego, ale nie ma co liczyć, że będzie tak rozwinięty, jak te powyższe projekty.

Tworzenie sklepu internetowego

Założenie sklepu najczęściej trwa od miesiąca do trzech, w zależności od modułów, które wykonawca musi wdrożyć. Moduły te mogą obejmować np. wystawianie faktur, śledzenie przesyłek kurierskich, reguły dopłat za wielkość i ciężar paczki, zniżki na zakupy hurtowe, a zwłaszcza - płatności elektroniczne. Jeśli nie zażyczymy sobie tych ostatnich, Klient będzie zapewne płacił zwyczajnym przelewem lub dopiero przy odbiorze produktu.

Jeśli zdecydujemy się na system płatności internetowych, Klient będzie mógł podać dane swojej karty debetowej lub kredytowej i zapłacić natychmiast (tak, jak w zwyczajnym sklepie). Taka opcja wymaga jednak podpisania umowy z firmą obsługującą płatności elektroniczne, która pobierze niewielką opłatę za pośrednictwo i nadzorowanie transakcji (około 2%). W Polsce popularni są tacy pośrednicy, jak Przelewy24, DotPay, eCard, PayU i Polcard. Klienci zagraniczni (ostatnio także Polacy) zazwyczaj używają systemu PayPal.

Niezbędny będzie także regulamin napisany przez prawnika. Jest to jednorazowy wydatek w wysokości 200zł (jeśli kupuje się tylko wzorzec z instrukcją dostosowania go do swojego sklepu) lub 500zł (jeśli regulamin ma być przygotowany indywidualnie). Usługi te zamówisz w serwisie Prokonsumencki.pl - koniecznie skorzystaj z kodu rabatowego SUKCESSTRONY, co obniży cenę dowolnej usługi o 50zł.

Ile kosztuje sklep internetowy?

W zależności od tego, jakie moduły trzeba wdrożyć, sklep może kosztować od 4000 do nawet 15 tysięcy złotych. Pamiętaj jednak, że jest to wydatek jednorazowy. Sklep internetowy może działać na tym samym hostingu i domenie, co strona firmy.

Aby poznać wycenę stworzenia sklepu pod Twoje wymagania w naszej firmie, zobacz naszą ofertę.

Prowadzenie sklepu internetowego

Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na prowadzenie sklepu internetowego, będziesz musiał każdego dnia zaglądać do skrzynki e-mailowej. Na początku zapewne będziesz musiał wydać trochę pieniędzy (orientacyjnie 3000 zł miesięcznie przez 8 miesięcy) na pozycjonowanie lub reklamę w Internecie. Popularyzacja sklepu może potrwać kilka miesięcy, więc nie należy spodziewać się natychmiastowego sukcesu. Po kilku miesiącach zapewne będzie już widać dochody.

Ponieważ w sklepach internetowych ma się do czynienia z pieniędzmi i danymi osobowymi, wypada (choć większość tego nie robi) co kilkanaście tygodni wydać kilkaset złotych i zlecić informatykowi aktualizację systemu, na którym oparty jest sklep.

Warto też znać bardzo ważną zasadę, która chroni kupujących w Internecie. Mają oni 14 dni od otrzymania przesyłki na jej zwrócenie, bez podania przyczyny - musimy wtedy oddać im pieniądze.

Przesyłki możemy nadawać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera. Popularne firmy kurierskie to GLS, Siódemka, UPS i DHL. Lepiej jednak korzystać z usług pośrednika, który ma znaczne upusty dzięki liczbie składanych w tych firmach zamówień. Najtaniej paczkę można nadać za pośrednictwem pośrednika KurJerzy.

Pamiętaj również, że do przesyłek należy dołączać paragon lub fakturę, zaś dochody sklepu internetowego są opodatkowane.

Rozwijanie sklepu internetowego

Sklep internetowy można spopularyzować także przez zintegrowanie go z porównywarkami cen produktów. Są to strony, które analizują oferty wielu sklepów internetowych i pokazują swoim użytkownikom najkorzystniejsze oferty. Dodanie swojego asortymentu do Ceneo, Nokautu, czy Okazje.info może przynieść ogromne korzyści.

Na podobnej zasadzie można zintegrować sklep z portalem aukcyjnym Allegro, umożliwiając łatwiejsze wystawianie aukcji z poziomu panelu administracji sklepem internetowym. Jest to jednak mniej popularna praktyka, niż dodawanie sklepów do porównywarek cen.

Po kilkunastu tygodniach zdecydowanie warto poszukać firmy przeprowadzającej audyty stron internetowych. Jej eksperci dokładnie przeanalizują stronę i sporządzą raport, w którym wskażą, co należy zrobić, by poprawić sprzedaż, w którym momencie klienci rezygnują z zakupu (i jak temu zapobiec) itp... Audyt to koszt rzędu tysiąca złotych, jednak prawie zawsze szybko się zwraca.

Pamiętaj także o ciągłym monitorowaniu sprzedaży przy pomocy systemu statystyk odwiedzin Google Analytics (jego wdrożenie to kwestia 150zł), co zagwarantuje sprawne i właściwe prowadzenie sklepu internetowego.

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Darmowa książka dla planujących otworzenie sklepu internetowego

Książka Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z

Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego zobacz naszą ofertę tworzenia sklepów i koniecznie pobierz i przeczytaj naszą książkę elektroniczną "Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z". Dowiesz się z niej między innymi:

  • które oprogramowanie wybrać
  • jak sprawdzić wykonawcę
  • jakie są całkowite koszty
  • co będzie potrzebne
  • na co zwrócić uwagę
  • jak założyć stronę wielojęzyczną
  • co zagwarantuje sukces sklepu
  • jakie treści muszą znaleźć się na stronie

Kliknij, by pobrać książkę ZA DARMO!