Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Menu

Pozycjonowanie za efekt – bez efektów. Dlaczego nie działa?

Nieskuteczne pozycjonowanie w GoogleZdjęcie autorstwa Christiana Ferrari

Zamówiłeś pozycjonowanie strony internetowej i nie daje ono żadnych efektów? Chcesz wiedzieć, dlaczego tak jest?

Nieskuteczne pozycjonowanie może mieć kilka przyczyn. Dzisiaj przedstawię te, które nie są związane ze spadkiem w ruchu lub w wynikach wyszukiwania Google, tylko z nieosiągnięciem czołowych pozycji, czyli brakiem zadowalających efektów pozycjonowania.

Prawie zawsze taka sytuacja ma miejsce na skutek wystąpienia jednego z poniższych powodów:

  • pozycjonowania strony automatycznym programem (bardzo często spotykana praktyka przy tzw. płatności za efekt),
  • nie wzięcia pod uwagę, że konkurencja ma najczęściej lata i tysiące zainwestowanych złotych przewagi w pozycjonowaniu,
  • błędnego założenia, iż konkurencja będzie biernie patrzeć, gdy Twoja strona wyprzedza ją w Google,
  • pozycjonowania się na frazy, których nikt nie szuka lub są zbyt ogólne (np. "psy" dla sklepu z akcesoriami dla psów).

Jeśli zamówione przez Ciebie pozycjonowanie nie daje efektów, przeczytaj dokładniej o tych przyczynach w niniejszym artykule.

Pułapka w tzw. pozycjonowaniu za efekty

W Polsce mnóstwo pozycjonerów oferuje swoje usługi na takiej zasadzie, iż pobiera opłatę wyłącznie, jeśli efekt (pozycja w wyszukiwarce Google) zostanie osiągnięty. Jeśli efektu nie będzie - nic się nie płaci.

Brzmi to zbyt dobrze, by było prawdziwe - i faktycznie, jest to pułapka.

Taka umowa płacenia za efekty najczęściej zawiera minimalny okres współpracy, wynoszący 6, niekiedy nawet 12 miesięcy. Jeśli się umowę zerwie przed czasem, płaci się karę.

Problem polega na tym, że takie pozycjonowanie jest wykonywane w sposób automatyczny: adres Twojej strony internetowej umieszczany jest w programie, który po kliknięciu przycisku przemierza losowe witryny w Internecie i zamieszcza na nich odnośniki do Twojej strony. W teorii odnośniki z innych stron do Twojej są dla Google sygnałem, że jakaś witryna poleca Twoją, więc renoma i pozycja Twojej strony powinny w wyszukiwarce Google rosnąć. Ponieważ jednak to automatyczny program zamieszcza odnośniki gdzie tylko się da, wyszukiwarka Google natychmiast wychwytuje to jako działanie nienaturalne i mające na celu zmanipulowanie wyników wyszukiwania.

W czym więc tkwi pułapka? Jeśli będzieć miał szczęście, skończy się na braku efektów takiego pozycjonowania. Wtedy, jeśli zechcesz podpisać umowę z inną firmą, będziesz albo płacił także starej, nierzetelnej firmie za osiągnięty (nie przez nich, przez nową firmę) efekt, albo zerwiesz umowę, płacąc karę. W obydwu przypadkach wyjdziesz na tym stratnie, zaś pozycjonowanie za efekty okaże się płaceniem za ich brak.

Jak wspomniałem, to jest wariant, gdy będziesz miał szczęście. Wyszukiwarka Google, gdy odkryje, że ktoś próbuje manipulować wynikami, nakłada na stronę karę. W najgorszym przypadku, wcale nie rzadkim, Twoja witryna zostanie całkowicie usunięta z wyszukiwarki.

Ponieważ taka strategia pozycjonowania nie sprawdza się, może przynieść w każdej chwili złe skutki i jest opieraniem fundamentów marketingu firmy na ruchomych piaskachnasza oferta pozycjonowania nie opiera się na pozyskiwaniu odnośników, lecz na publikowaniu na Twojej stronie oryginalnych artykułów tekstowych ze zdjęciami, co zawsze będzie pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarkę Google.

Nie branie pod uwagę przewagi konkurencji

Jeśli masz stronę internetową krócej, niż rok, musisz mieć świadomość, że Twoja konkurencja jest na rynku od kilkunastu lat.

Nawet, jeśli jeden konkurent przeznaczał 150zł miesięcznie w marketing internetowy, po tylu latach ma już zainwestowanych dziesiątki tysięcy złotych. Jego przewaga przejawia się także w okresie obecności na rynku. Wyszukiwarka Google przykłada bowiem ogromną wagę do renomy witryn internetowych. Generalnie, im strona starsza, tym wyższe ma pozycje. To tylko przykład jednego konkurenta - w Twojej branży jest ich zapewne setki, jeśli nie tysiące.

Nie łudź się więc, że znajdziesz dobrego pozycjonera, który za znacznie mniejsze pieniądze i w dziesiątki razy krótszym czasie nadrobi te zaległości. Zapomnij o byciu w pierwszej trójce wyników wyszukiwania dla najbardziej popularnych fraz w Twojej branży. Jeśli tego oczekiwałeś i widzisz brak efektów, jest to tylko dowodem, że trzeba zmienić podejście.

Można skutecznie ominąć silną konkurencję, pozycjonując się nie na 1 popularną frazę z np. 10 tysiącami wyszukań miesięcznie, tylko na 10 fraz, po 2 tysiące wyszukań miesięcznie każda. Razem dają one większy ruch, niż ta jedna fraza, a przy tym jest realna szansa na zajęcie wysokich miejsc w Google.

Nasza oferta pozycjonowania poprzedzona jest analizą Twojej branży, słów kluczowych i konkurencji. Dzięki temu znajdujemy około 100 fraz, na które warto się pozycjonować, ponieważ mają wystarczająco dużo wyszukań, ale jednocześnie posiadają słabą konkurencję.

Twoja konkurencja nie da się wyprzedzić

Jeśli prześcigniesz konkurenta w wyszukiwarce Google, nie będzie on biernie na to patrzył, lecz zainwestuje większe środki w pozycjonowanie.

Ty, by wrócić na wysoką pozycję, także będziesz musiał ponieść większe koszty. W tej grze, tzw. szczurzym wyścigu, uczestniczyć będzie mnóstwo firm. Żadna nie będzie wygraną, a koszty pozycjonowania będą nieustannie rosły, ponieważ każdy chce być pierwszy.

Zamiast pchać się tam, gdzie jest cała konkurencja, lepiej pokazać się Klientom tam, gdzie konkurencji nie ma. Na tym opieramy analizę branży i konkurencji w naszej ofercie pozycjonowania, upewniając się, że dla Twojej witryny realnie możliwe jest osiągnięcie wysokiej pozycji dla każdego słowa kluczowego.

Pozycjonowanie na niewłaściwe frazy

Ostatnim problemem związanym z pozycjonowaniem jest niewłaściwy dobór fraz.

Często amatorzy pozycjonowania będą proponować swoje usługi dla fraz typu "pokój z trzema łazienkami w Płocku", których nikt nie szuka. Faktycznie, można łatwo zdobyć 1. pozycję dla takiego słowa kluczowego, ale nie przyniesie to żadnego ruchu, ani zwrotu z inwestycji.

Niewłaściwą frazą może być też zbyt popularne i ogólne słowo kluczowe, np. "psy". Po pierwsze, konkurencja na tak ogólne słowo kluczowe jest ogromna, co powoduje wcześniej wyjaśnione problemy. Przede wszystkim jednak, popularność tego słowa kluczowego jest złudna. Większość osób go szukających wcale nie chce np. kupić smyczy w Twoim sklepie internetowym, tylko chce pooglądać zdjęcia zwierząt, czy poszukać porady.

Należy pozycjonować się na takie słowa kluczowe, które dają szansę na pozyskanie przez Ciebie Klienta. Z tego względu nasza oferta pozycjonowania oparta jest artykuły tekstowe, które są merytorycznie wartościowe dla Internautów i kreują Twoją firmę na eksperta w branży, z którego usług aż chce się korzystać.

Mam nadzieję, że podobne masz odczucia po przeczytaniu tego artykułu - pomyśl, o ile bardziej jesteś zainteresowany naszą ofertą po przeczytaniu tych wartościowych i pomocnych informacji, niż gdyby witryna tej firmy ich nie miała. Taki sam efekt stworzymy na Twojej stronie.

Pozycjonujemy strony internetowe. Mamy 1 miejsce w Polsce!

Pozycjonowanie stron internetowych

Od dawna mamy 1 miejsce w Polsce w wynikach wyszukiwania Google wyrażenia "pozycjonowanie stron internetowych", wyprzedzając przy tym niemal milion witryn konkurencji, która specjalizuje się dokładnie w oferowaniu pozycjonowania.

Jeśli Ty też chcesz osiągnąć sukces, zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron internetowych!