Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Menu

Jak Wypozycjonować Stronę?

Zdjęcie autorstwa Christiana Ferrari

Nie musisz płacić za pozycjonowanie! Poświęcając kilka godzin tygodniowo możesz skutecznie, własnoręcznie wypozycjonować stronę WWW - bez specjalistycznej wiedzy, narzędzi i "zaplecza" pozycjonerskiego!

W tym artykule skupimy się na tym, jak wypozycjonować stronę długofalowo i jakie rozliczne zalety takiemu pozycjonowaniu towarzyszą - koniecznie przeczytaj!

Przed dalszą lekturą polecam przeczytać pierwszy artykuł o pozycjonowaniu stron internetowych. Wszystkie użyte poniżej sformułowania są w nim wyjaśnione od podstaw.

Przez pozycjonowanie zazwyczaj rozumie się podwyższanie miejsca naszej witryny w wyszukiwarce dla danych popularnych fraz, jak "nieruchomości". Mnóstwo osób dąży do osiągnięcia wysokich pozycji dla takich popularnych słów kluczowych, więc konkurencja jest znaczna. Z tego powodu, aby zająć dobre miejsce w rankingu wyszukiwarki należy zlecić pozycjonowanie osobie posiadającej odpowiednie "zaplecze", czyli sieć stron, które będą polecały naszą firmową witrynę. A to - niestety - kosztuje.

Ogromny potencjał pozycjonowania na tzw. długi ogon słów kluczowych

Okazuje się jednak, że takie popularne frazy, jak "nieruchomości", wcale nie muszą być najlepszym i najtańszym rozwiązaniem. Poniżej widzimy wykaz słów kluczowych, które wyszukiwali Internauci tuż przed wejściem na pewną stronę.

Darmowe i tanie pozycjonowanie stron internetowych

Wprawdzie na pierwszych miejscach względem liczby odwiedzin znajdują się popularne frazy, jak "oczyszczanie dysku", jednak wykres kołowy jednoznacznie wskazuje, że szare 70% odwiedzin (7.000 wejść miesięcznie) nie pochodzi z najpopularniejszych słów kluczowych, lecz pozostałych - niszowych.

Rzeczone 70% to zapytania nietypowe. W naszym przykładzie z "nieruchomościami" zapytaniem nietypowym byłoby "tanie nieruchomości w okolicach krakowa". Chociaż takie zapytanie wyszuka ledwie jedna osoba miesięcznie, to takich różnych nietypowych zapytań będzie miesięcznie więcej, niż łącznie wyszukań jednego popularnego słowa "nieruchomości"!

Fenomen ten wyjaśnia poniższa tabela, przedstawiająca ilość wpisywanych słów w wyszukiwarkach na przestrzeni ostatnich lat (źródło: Badanie Jakoba Nielsena). Początkowo wyszukiwarki dawały trafne rezultaty tylko dla krótko sprecyzowanych fraz, jak "nieruchomości" - i takich właśnie zapytań używali Internauci.

Darmowe i tanie pozycjonowanie stron internetowych

Z czasem wyszukiwarki nauczyły się oferować dokładniejsze wyniki dla dokładniej określonych zapytań. Internauci wpisując więc więcej słów kluczowych ("tanie nieruchomości w okolicach krakowa") otrzymują bardziej precyzyjne wyniki.

Pozycjonowanie strony dla wielu rzadko wpisywanych fraz kluczowych nazywa się pozycjonowaniem na tzw. długi ogon słów kluczowych (ang. long-tail) i przebiega inaczej, aniżeli pozycjonowanie zwyczajne (ang. short-tail), przy czym jedno nie wyklucza drugiego.

Czym różni się pozycjonowanie long-tail od short-tail?

W pozycjonowaniu short-tail (czyli na niewiele, ale popularnych zapytań) nieistotna jest treść naszej witryny, lecz liczba innych stron internetowych, które polecają naszą witrynę przez odsyłanie do niej.

Z kolei long-tail (czyli wiele, ale mało popularnych zapytań) oznacza, zmianę podejścia - teraz liczyć się będzie treść naszej strony WWW. Wyszukiwarka dla tak mało popularnych fraz nie będzie korzystała z rankingu według odesłań z cudzych witryn, lecz będzie analizowała treść naszej strony, szukając wszystkich wyrazów, o które zapytał Internauta. W pozycjonowaniu tym liczy się więc ilość używanych na stronie słów - jeśli mamy dużo treści, to nawet wielowyrazowe zapytanie będzie owocować podaniem naszej witryny jako pierwszej.

Jak wypozycjonować stronę na długi ogon?

Bardzo prosto - wystarczy pisać jak najwięcej tekstów na własnej witrynie. Przy częstotliwości publikowania dwóch artykułów tygodniowo na tematy powiązane ściśle z branżą, w której działa firma, osiągniemy fantastyczne wyniki i tysiące odwiedzin. To wszystko za darmo, bowiem artykuły możemy pisać sami, w wolnym czasie.

Chociaż dobrze jest, jeśli artykuły te będą interesujące i wartościowe, to w pozycjonowaniu long-tail liczy się przede wszystkim liczba używanych słów, dzięki której nasza witryna będzie zawierać jak najwięcej kombinacji długich zapytań wpisywanych przez Internautów. W ostateczności możemy więc zlecić komuś znacznie mniej obytemu w branży pisanie artykułów - byle były na temat i po polsku. Rynkowa cena za 2000 dowolnych znaków (jeden artykuł) takiego tekstu wynosi około 100zł. Artykuły takie można zakupić w naszej firmie.

Treść do pozycjonowania jest wartościowa dla Twoich klientów

Zazwyczaj treść tworzona na potrzeby pozycjonowania long-tail przedstawia podstawy branży, możesz więc przy okazji wprowadzać swoich klientów w tematykę. Przykładowo dla strony o nieruchomościach, wartościowy tak dla wyszukiwarki (bo zawierający wiele wyrazów), jak dla klientów (bo objaśniający podstawy) będzie artykuł na temat działania rynku nieruchomości. Do tego taki artykuł może być napisany przez osobę, która tylko ogólnie orientuje się w temacie.

Pamiętaj - im bardziej techniczny i skomplikowany artykuł, tym mniej osób będzie nim zainteresowanych. Większość ludzi poszukuje podstawowych informacji, więc nie ujawniaj sekretów swoich sukcesów, lecz pisz teksty, do których następnie będziesz mógł odsyłać klientów, którzy zapytają Cię o porady dla początkujących.

Publikując artykuły regularnie zyskasz stałych czytelników Twojej strony i podniesiesz swoją renomę w branży, udowadniając znajomość tematyki.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania long-tail?

Niestety rezultaty swoich prac zobaczysz dopiero po 2-5 miesiącach od napisania pierwszego artykułu. Po tym czasie strona będzie już regularnie monitorowana przez wyszukiwarkę i uznana za zawierającą dużo treści branżowej, więc dodanie każdego kolejnego artykułu będzie owocowało wzrostem odwiedzin już po kilku dniach od publikacji.

Co jest istotne w pozycjonowaniu long-tail?

W zasadzie pamiętać należy tylko o jednej rzeczy - nagłówkach. Co dwa - trzy akapity warto dodać nagłówek określający, o czym będzie teraz mowa.

Jeżeli masz czas i chęci, możesz także urozmaicić artykuł grafikami dla wygody klientów. Nie wpływa to jednak na pozycjonowanie.

Dlaczego warto pozycjonować stronę na długi ogon?

Przede wszystkim - jest to najtańsza i najskuteczniejsza na dłuższą metę forma reklamy. Jeśli znajdziesz czas - możesz nie ponosić żadnych kosztów, a osiągnąć efekty równie imponujące, jak na wykresie z początku tego artykułu.

Mało tego, teksty raz opublikowane cały czas będą podnosić swój ranking w wyszukiwarkach, a nawet jeśli zrobisz sobie przerwę w publikacji na kilka miesięcy - liczba wizyt nie spadnie (będzie rosnąć!). Inaczej sprawa ma się w przypadku pozycjonowania short-tail, bowiem gdy zakończysz umowę z pozycjonerem, usunie on ze swoich stron odnośniki do Twojej witryny, przez co zanotujesz natychmiastowy spadek w wyszukiwarce.

Przy pozycjonowaniu long-tail nie jesteś od nikogo zależny i masz gwarancję efektów. Dobra treść promuje się sama i nie jest tu potrzebna żadna specjalistyczna wiedza z zakresu pozycjonowania. Do tego tworzysz treść przydatną dla Twoich klientów.

Jak wypozycjonować stronę? Wystarczy pisać dużo artykułów i cierpliwie czekać, bowiem najważniejsze zdanie związane z pozycjonowaniem brzmi: Content is King - Treść jest Władcą.

Pozycjonujemy strony internetowe. Mamy 1 miejsce w Polsce!

Pozycjonowanie stron internetowych

Od dawna mamy 1 miejsce w Polsce w wynikach wyszukiwania Google wyrażenia "pozycjonowanie stron internetowych", wyprzedzając przy tym niemal milion witryn konkurencji, która specjalizuje się dokładnie w oferowaniu pozycjonowania.

Jeśli Ty też chcesz osiągnąć sukces, zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron internetowych!