Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Jak Pozycjonować Stronę?

Jak pozycjonować stronę?

Zdjęcie autorstwa Christiana Ferrari

Jak pozycjonować stronę? Jak zrobić to samodzielnie i skutecznie? Od czego zależy sukces pozycjonowania?

W skrócie: pozycjonowaniem strony internetowej nazywa się różne zabiegi, które prowadzą do pokazania Twojej witryny wyżej w wynikach wyszukiwania Google, niż strony konkurencji (a im wyżej w rankingu jest witryna, tym więcej notuje odwiedzin).

Prawie wszyscy pozycjonerzy powiedzą Ci, że pozycjonowanie opiera się na określeniu jednego poszukiwanego przez Internautów terminu (np. "hotel w Wieliczce") i staraniu się, by Twoja strona była na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania tego wyrażenia. To prawda, ale konkurencja wśród oczywistych i popularnych słów kluczowych (jak to w przykładzie) jest ogromna. Stracisz mnóstwo pieniędzy, a efektu możesz nie osiągnąć.

W tym artykule powiem Ci, jak pozycjonować stronę w sposób skuteczny i bardzo tani.

Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Skuteczne pozycjonowanie, które ja promuję, wymaga czasu na pisanie artykułów (lub zlecenia pisania tekstów naszej firmie) na tematy, z którymi związana jest Twoja strona oraz wiedzy, które treści są poszukiwane przez Internautów. Przykładowo, jeśli prowadzisz hotel, na Twojej stronie powinno się znaleźć kilkadziesiąt artykułów na tematy związane z miastem, w którym Twój hotel się znajduje.

Jeden artykuł powinien poruszać jedno zagadnienie: np. przedstawiać historię lokalnego kościółka, czy wskazywać piękne szlaki piesze lub rowerowe w okolicy. Internauci, którzy będą poszukiwać informacji o lokalnych atrakcjach, trafią na Twoją stronę i po przeczytaniu interesującego artykułu będą chcieli odwiedzić Twoją miejscowość. Będą od razu na stronie Twojego hotelu, więc nie będą musieli szukać noclegu gdzie indziej - tym sposobem zyskasz klientów!

Dobieranie odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania

Niezmiernie ważne jest jednak, by pisać o tym, czego faktycznie szukają Internauci. Bez takiej wiedzy nie osiągniesz sukcesu niezależnie od tego, jak wiele świetnych artykułów opublikujesz. Przykładowo: można przypuszczać, że podobna liczba osób wpisuje w wyszukiwarkę "informacje o wieliczce" i "wieliczka informacje". Pewnie zaciekawi Cię fakt, że pierwsze słowo kluczowe (czyli wyrażenie "informacje o wieliczce") jest szukane miesięcznie zaledwie 46 razy, a drugie ("wieliczka informacje") - aż 880 razy!

Przy pisaniu artykułu na ten temat lub zlecaniu jego napisania (koszt rzędu 20zł za artykuł mający 2000 znaków) musisz więc dokładnie wiedzieć, że powinieneś kilka razy użyć sformułowania "wieliczka informacje", a nie "informacje o wieliczce", ponieważ różnica w wizytach może być ogromna.

Analiza, jakie słowa kluczowe dobrać, wymaga dużo czasu i jeszcze więcej wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego też przygotowałem ofertę zwiększania ruchu, w ramach której wykonuję między innymi analizę słów kluczowych. Koniecznie się z nią zapoznaj, takiej usługi nie oferuje nikt inny!

Jak pozycjonować stronę pod względem technicznym?

Mając wiedzę o odpowiednim słowie kluczowym, powinniśmy opublikować artykuł, w którym pojawia się ono kilka razy. Moje darmowe narzędzie audytu strony powie Ci, jak należy zbudować stronę z takim artykułem, by była dobrze pozycjonowana. Zastosuj je na stronie głównej Twojej witryny, a będziesz wiedział, jak należy ją poprawić i jak pozycjonować stronę z artykułem w przyszłości.

Jest bardzo dużo słów kluczowych, dla których zabiegi zalecane w tym narzędziu wystarczą do osiągnięcia pierwszej pozycji w Google. Dla bardziej popularnych i obleganych przez konkurencję słów kluczowych (np. "hotele w Wieliczce") trzeba będzie zainwestować pieniądze w zdobycie odnośników do Twojej witryny. Szczegóły na ten temat znajdziesz w moim artykule o płatnym pozycjonowaniu oraz ofercie zwiększania ruchu.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Wiesz już, jak pozycjonować stronę w sposób skuteczny. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie zawsze trwa od kilku do kilkunastu tygodni. Możesz więc nie widzieć żadnego ruchu na podstronach z artykułami nawet przez kilka tygodni. Musisz być jednak cierpliwy i obserwować pozycję artykułu w Google dla danego słowa kluczowego.

Do monitorowania pozycji Twojej strony w Google dla danego słowa kluczowego możesz użyć darmowego narzędzia Free Monitor for Google (ostatnio staje się mało precyzyjne) lub anglojęzycznego Market Samuraia (rewelacyjne).

Życzę Ci samych sukcesów!

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Pozycjonujemy strony internetowe. Od 5 lat w czołówce Polski!

Pozycjonowanie stron internetowych

Od 5 lat i obecnie zajmujemy miejsce w ścisłej czołówce w wynikach wyszukiwania Google wyrażenia "pozycjonowanie stron internetowych" na całą Polskę, wyprzedzając przy tym niemal milion witryn konkurencji, która specjalizuje się dokładnie w oferowaniu pozycjonowania.

Jeśli Ty też chcesz osiągnąć sukces, zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron internetowych lub jeśli chcesz pozycjonować samodzielnie - z naszym kursem pozycjonowania bez nauki informatyki!