Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Czat Na Stronie – Live Chat z Konsultantem Za Darmo

Zdjęcie autorstwa Ambro

Zdalna obsługa Internautów jest odpowiednikiem darmowej infolinii telefonicznej.

Dodając do swojej strony WWW czat na żywo z konsultantem podniesiesz zadowolenie klientów, a tym samym wyniki sprzedaży. Live czat może także służyć jako pomoc techniczna (ang. live support).

Zamiast zatrudniać firmę outsourcingową i płacić za infolinię telefoniczną, możesz zamieścić na swojej stronie internetowej czat (czyt. czat) na żywo. Usługa ta najczęściej opiera się na natychmiastowej wymianie wiadomości tekstowych z Internautą, jednak może także odbywać się za pośrednictwem dźwięku i video.

Dzięki live czatowi możesz odpowiedzieć na pytania Internautów dokładnie tak, jak przebiega rozmowa na Gadu-Gadu. Twój potencjalny klient z pewnością będzie zadowolony, mogąc zadać bezpłatne pytanie bez potrzeby dzwonienia, wysyłania e-maila, czy chodzenia do siedziby Twojej firmy.

Czat na stronie - dostępność dla klientów zawsze i wszędzie

Wielką zaletą czatu na żywo na stronie internetowej jest możliwość podłączenia się do niego jako konsultant w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca na świecie - wystarczy wejść na odpowiednią stronę administracyjną.

Oznacza to, że możesz osobiście oferować wsparcie dla klientów będąc na delegacji, jak również możesz zatrudnić konsultanta bez potrzeby wynajmowania dla niego biura, czy kupowania komputera. Oszczędzisz nie tylko czas, ale i pieniądze. Twój konsultant będzie z kolei mógł wygodnie obsługiwać klientów w domowym zaciszu - takie warunki pozytywnie wpłyną na jakość niesionej pomocy.

Live czat - czat na żywo

Czat na stronie to wygoda dla Twojego klienta

Również Twoi klienci będą mogli zadawać pytania o każdej porze dnia i z dowolnego miejsca na Ziemi. Koniec z problemami z dodzwonieniem się na infolinię, wysokimi opłatami za połączenie, kolejkami w placówkach firmowych i krótkimi godzinami pracy w siedzibie firmy.

Bardziej zaawansowane systemy obsługi Internautów oferują dodatkowo zbieranie rozmów w wątki tak, że klient powracając do tematu może podać swoje dane osobowe lub numer identyfikacyjny i wznowić dyskusję bez potrzeby ponownego wyjaśniania zagadnienia. Oszczędzi to także frustracji związanej z typową dla infolinii koniecznością wprowadzania w temat każdego nowego operatora, z którym się łączymy.

Konsultant z kolei będzie miał przed sobą pełną historię rozmów, wraz z wyciągniętymi wnioskami i złożonymi zobowiązaniami. Nic nie umknie jego uwadze - będzie w stanie szybko i sprawnie obsłużyć klienta, nawet jeśli nie miał z nim wcześniej kontaktu.

Konsultant nie będzie także musiał powtarzać się, bowiem większość systemów zdalnej obsługi pozwala na zdefiniowanie gotowych odpowiedzi. Przykładowo: jeżeli klient zapyta go, jakie dane potrzebne są do wystawienia faktury, operator przez wciśnięcie jednego przycisku prześle gotową listę wymaganych informacji. Oznacza to także jeszcze szybszą i bezbłędną obsługę klienta.

Live czat dla sklepów internetowych

W przypadku sklepu internetowego czat na żywo często stosowany jest do doradzania klientom zakupów, czy wskazywania produktów, których sami nie mogą odnaleźć (np. innych fasonów lub kolorów).

Klientom nieobytym z płatnościami internetowymi rozmowa przez czat na stronie pomoże przekonać się do tej usługi. Twój konsultant może poprowadzić każdego klienta "za rękę".

Dodatkowo konsultanci mogą przyznawać zniżki, tak więc klient kupujący produkty hurtowo może natychmiast wynegocjować rabat.

Zniżki przydatne są również dla niezdecydowanych klientów. Konsultant, mając wgląd do koszyka zakupów Internauty może zasugerować dodatkowe produkty, które uzupełnią zakup.

Czat na żywo jako pomoc techniczna przez stronę WWW

Live czat - czat na żywo

Jeżeli Twoja firma oferuje produkty lub usługi, z pewnością czasami pojawiają się problemy techniczne, często wynikłe ze zwykłego przeoczenia przez klienta. Live support (z angielskiego: wsparcie na żywo) pozwoli natychmiast odpowiedzieć na pytania.

Jak już wiesz, rozmowy mogą być zbierane w wątki. Następnie można publikować je na Twojej stronie WWW w charakterze odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub jako rozwiązane problemy - Twój konsultant nie będzie musiał powtarzać się, lecz zwyczajnie prześle klientowi odnośnik do gotowego wyjaśnienia. Tak opublikowana solucja będzie łatwa do znalezienia dla klienta, więc operator będzie mógł poświęcić więcej czasu na rozwiązywanie nowych problemów.

Liveperson, LiveChat Inc. i inne zaawansowane czaty

Live czat - czat na żywo

Trochę bardziej rozwinięte historie rozmów, wątkowania wiadomości, publikowanie treści rozmów, czy dostęp do koszyka zakupów Internauty oferują zaawansowane live czaty. Istnieją gotowe moduły stron internetowych, za które płaci się jeden raz.

Można także wybrać rozwiązania usługowe z miesięcznym abonamentem, jak popularny LiveChat Inc. (około 110zł miesięcznie) lub Liveperson, którego cenę poznamy dopiero po... rozmowie z konsultantem.

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Darmowa analiza lub płatny audyt Twojej strony internetowej

Przeprowadź teraz darmową analizę Twojej strony internetowej, a dowiesz się, czy ma ona jakieś poważne błędy!

Możesz również zlecić nam wykonanie pełnego, odpłatnego audytu Twojej strony internetowej pod kątem technicznym i marketingowym, który powie Ci, co, dlaczego i w jakiej kolejności należy poprawić oraz ile będzie to kosztowało.