Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza Klientów

Co to jest blog i jak może pomóc w promocji strony firmowej?

Co to jest blog?

Zdjęcie autorstwa photostock

Blog jest dziennikiem internetowym. Początkowo autorzy blogów umieszczali na nich osobiste refleksje, podobnie jak w pamiętnikach. Z czasem blogi stawały się coraz bardziej poczytne, aż zaczęto je stosować zamiast działów aktualności na stronach firmowych. Wpis na blogu zawsze ma nieoficjalny, a więc przystępny dla czytelnika styl. Na blogach firmowych oprócz umieszczania informacji o nowościach można też pisać ogólnie - o rynku, rozwoju branży, nowych technologiach itp...

Wielką siłą blogów jest tzw. blogosfera, czyli społeczność ludzi blogujących. To oni zamieszczają komentarze pod wpisami i rozpowszechniają ciekawe informacje na swoich blogach. Niektóre firmy docierają do większości klientów właśnie dzięki blogom.

Co to jest blog firmowy?

Od strony technicznej blog jest Systemem Zarządzania Treścią, pozwala więc na łatwe i szybkie komponowanie wiadomości. Wdrożenie go do strony internetowej to najczęściej kwestia kilkuset złotych.

Najważniejsza w blogowaniu jest regularność, która zaczyna procentować po kilku miesiącach od pierwszej publikacji. Nowe wpisy powinny pojawiać się co kilka dni. Bardzo istotny jest też unikalny ("luźny") styl, więc niektóre firmy zlecają pisanie ekspertom - tzw. copywriterom.

Blogi cechuje możliwość subskrypcji (informowania o nowościach przez e-mail lub RSS), co sprzyja szybkiej komunikacji w blogosferze. Pod wpisami prawie zawsze można zostawiać komentarze, zaś jeśli ktoś zamieści odnośnik do naszego wpisu w notce na swoim blogu, system o nazwie trackback automatycznie umieści odnośnik zwrotny - do tej właśnie notki - na naszym blogu. Dzięki temu rozwiązaniu (stosowanemu na większości blogów), wymiana odnośników w blogosferze jest szybka i obustronna, co pozwala znaleźć ciąg dalszy dyskusji i poprawia wyniki w rankingach wyszukiwarek. My również, chcąc promować blog firmowy, powinniśmy włączyć się do konstruktywnej dyskusji (także na stronach konkurencji).

Przykłady blogów firmowych, które odnoszą sukces

Rewelacyjny sukces blogowi firmowemu zawdzięcza między innymi amerykańska firma hostingowa DreamHost. Średnio pod każdym wpisem wypowiada się tam 50 osób. Z kolei o wpisach na blogu firmy monitorującej ruch w Internecie - Pingdom - można było nie raz usłyszeć w anglojęzycznym radiu, czy telewizji.

Przypadki sukcesów nie są jednak ograniczone do firm związanych z Internetem. Jeśli tylko piszemy konkretnie i ciekawie, zyskamy ogromną popularność i renomę. Na blogach bowiem można wykazać, że zna się swoją branżę, a pracownicy są zaangażowani w rozwój firmy.

Zdjęcie autora: Krzysztof Trynkiewicz - Manager pozycjonowania

Autor: Krzysztof Trynkiewicz - Manager SEO w agencji Sukces Strony

Manager pozycjonowania z 15-letnim doświadczeniem opartym na pracy przy kilkuset projektach, w tym międzynarodowych z ruchem powyżej 150 milionów miesięcznych użytkowników. Analityk sklepów internetowych, programista, autor publikacji prasowych, wywiadów w telewizji, radiu i prasie. Prelegent konferencji. Nadzorca systemu WordPress w Polsce. Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Darmowa książka dla planujących zakup strony internetowej

Książka Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z

Jeśli planujesz zakup strony, zobacz naszą ofertę tworzenia stron lub sklepów internetowych i koniecznie pobierz i przeczytaj naszą książkę elektroniczną "Zamawianie stron i sklepów internetowych od A do Z". Dowiesz się z niej między innymi:

  • które oprogramowanie wybrać
  • jak sprawdzić wykonawcę
  • jakie są całkowite koszty
  • co będzie potrzebne
  • na co zwrócić uwagę
  • jak założyć stronę wielojęzyczną
  • co zagwarantuje sukces sklepu
  • jakie treści muszą znaleźć się na stronie

Kliknij, by pobrać książkę ZA DARMO!